Frågor och svar om biljetter
När får jag mina biljetter?
Ofta får du din biljett direkt efter genomfört köp. Annars skickas de till din e-postadress senast det datum aktiviteten, utflykten eller evenemanget äger rum. För biljetter med hög efterfrågan skickas ofta biljetterna på dagen för evenemanget eller utflykten. Vi ber om ursäkt för eventuella besvär det medför. Vi garanterar dock att du kommer få biljetterna i mobilen innan evenemanget startar.
Behöver jag skriva ut mina biljetter?
Om dina biljetter ser ut som i exemplet nedan, behöver du inte skriva ut dem. Det räcker med att visa upp biljetterna på din telefon.
Om dina biljetter ser mer ut som i följande exempel så rekommenderar vi att du skriver ut dem.
Jag har redan rest hemifrån, men jag har inte skrivit ut mina biljetter. Hur gör jag?
Fick du biljetterna i PDF-format? Fråga i receptionen på ditt hotell där du bor, de brukar kunna hjälpa till med att skriva ut biljetter. Om det inte går rekommenderar vi att du hittar ett annat ställe som erbjuder utskriftservice (tex. bibliotek, cafeer, restauranger, andra hotell). Det finns mängder med sådana i varje stad. Om du trots det inte lyckas skriva ut biljetterna, kontakta vår support så hjälper vi dig.
Jag har övriga frågor, vad gör jag?
Kontakta vår support på contact@hellotickets.com för övriga frågor
Avbokningar
Kan jag avboka mina biljetter?
Tyvärr kan våra biljetter inte avbokas, då utgivarna inte går med på det. Om det blir problem kan du skriva till oss på contact@hellotickets.com, så kommer vår representant att ta en titt på just ditt fall.
Senareläggningar och ändringar av datum för evenemanget
Om evenemanget skjuts upp eller datumet ändras kommer dina biljetter att gälla för det nya datumet. I dessa fall är det inte möjligt att avboka dina biljetter, eftersom arrangörerna av evenemanget antar att evenemanget fortfarande kommer att äga rum.
Avbokning av evenemanget
Om evenemanget blir inställt så kommer du att få en full återbetalning. Om ditt evenemang har ställts in, skicka ett e-postmeddelande till contact@hellotickets.com så hjälper vi dig gärna. Tänk på att återbetalningen kanske inte sker omedelbart efter att evenemanget har ställts in, eftersom den kommer att utfärdas av internationella leverantörer. Du kommer att få din återbetalning när Hello Ticket har fått motsvarande belopp från leverantören av nämnda avbrutna evenemang.
I händelse av att annulleringen av evenemanget beror på en orsak till force majeure som inte direkt kan hänföras till Hellotickets förbehåller sig Hellotickets rätten att inte återbetala de avgifter och extrakostnader som anges vid betalningstillfället.
Typer av biljetter
I vilket format skickas biljetterna?
Du kan få olika typer av biljetter beroende på utgivare och typ av evenemang. Granska biljetten noga och läs mejlet med bekräftelsen på ditt köp för att ta reda på vilken sorts biljetter du har och om de behöver skrivas ut.
PDF-biljetter
Ibland får du ett en enkel PDF-fil i ett mejl, som du behöver skriva ut för att släppas in på evenemanget.
Mobilbiljetter
Med mobiltelefonbiljetter behöver du helt enkelt ha dem på din smartphone. Du får ett e-postmeddelande med en QR-kod; bara ladda ner och njut!
Kupong
Ibland när du genomför ett köp får du en kod som du kan använda för att få dina biljetter i biljettkiosken på evenemangsdagen. Då är det viktigt att du har med dig ID-handling, så att biljetterna lämnas ut till samma person som köpte dem.
Reservation
Hur fungerar reservationer?
Det bästa med Hellotickets är att allt är mycket användarvänligt, så det är ingen lång procedur vid skärmen för att få dina biljetter. Sök bara på datum, en stad eller ett visst evenemang, och välj en prisklass som passar din budget. Vi ställer därefter några frågor, och du går vidare till kassan där du lämnar dina kreditkortsuppgifter och får en sammanfattning av vad du köper - kolla noga vad det står så att du slipper överraskningar.
När får jag ett bekräftelsemejl?
I samband med att du gör din reservation bör du kolla din e-post och se så att du har fått ett mejl från oss angående ditt köp och med instruktioner för hur du får dina biljetter. Mejlet visar att allt fungerade och att ditt köp säkert gick igenom.
Jag ser inget bekräftelsemejl
Har du inte fått ditt bekräftelsemejl efter några minuter kan du kolla så att det inte har hamnat i skräpposten. Om mejlet inte finns där heller ber vi dig att kontakta oss på contact@hellotickets.com, så hjälper vi till.
Är min betalning säker?
Vi använder en betalningsplattform som garanterar fullständigt säkra betalningar.
Varför får jag ett annat pris i kassan än det som visades först?
I det första priset ingår inte vår serviceavgift, den visas när du går vidare till betalning. Vi förmedlar biljetter från mängder av leverantörer i olika länder och arbetar hårt för att se till att din upplevelse blir den bästa möjliga före, under och efter köpet, hela vägen till platsen för evenemanget. Provisionen är vår lön för mödan. Vi uppskattar ditt förtroende för oss!
Varför står det ett annat pris på biljetten än det jag betalade?
Priserna sätts av biljetternas utgivare, och Hellotickets kan inte ändra deras priser. På grund av det kan en biljettleverantör ändra sina priser beroende på evenemangets popularitet och efterfrågan på biljetter.
Om mitt köp
Upp till vilken ålder går barn in gratis?
Det beror på en viss händelse. Om du undrar något kan du skriva direkt till contact@hellotickets.com för att få reda på detaljerna.
Är biljetterna tillsammans?
När du köper biljetter i samma transaktion ser vi alltid till att de är tillsammans.
Varför står någon annans namn på mina biljetter?
Biljetter till sportevenemang kommer ibland från prenumeranter som inte kan gå och därför säljer sina biljetter. Därför kan prenumerantens namn stå på biljetterna. Det är fullständigt normalt och bör inte oroa dig, då det inte medför några problem för dig vid insläppet.
Vi är en stor grupp. Vad ska vi göra för att köpa våra biljetter?
Om du är en del av en större grupp ber vi dig att skriva till oss på contact@hellotickets.com. Vi hjälper dig gärna med att säkra de bästa biljetterna.